Logo

Onze visie

Onze visie is dat ZZP’ers uit Midden- en Oost Europa zelfstandig, veilig en in goede arbeidsomstandigheden moeten kunnen werken, wonen of ondernemen en dat zij, ongeacht hun ambacht, dezelfde zakelijke dienstverlening, rechten en mogelijkheden dienen te hebben als andere zelfstandige ondernemers in Nederland.

Daarom investeren wij onze verdiensten in projecten die de positie van de doelgroep vergroten en zetten wij ons volledig in voor de verbetering van de toegang tot zakelijke dienstverlening, het oplossen van de administratie, financiën, schulden en huisvesting voor ZZP’ers uit Midden- en Oost Europa.

Ingevolge hun opdracht stellen wij onder andere een jaarrekening inclusief balans en winst- en verliesrekening op aan de hand van de door hen verstrekte gegevens. Daarnaast verzorgen wij ook de belastingaangifte en helpen we bij het wegwerken van een belastingachterstand en het stabiliseren van het inkomen en de toeslagen.

Onze missie

Wij zijn onder andere gespecialiseerd in het bieden van een brede administratieve dienstverlening en woonbemiddeling voor ZZP’ers uit Midden- en Oost Europa. Bij ons kun je terecht voor het bijhouden/overnemen van salaris- en financiële administraties voor/van kleine ondernemingen en het verzorgen van factoring van onder andere belastingschulden.

Onze missie is om ZZP’ers uit Midden- en Oost Europa, met een jaarinkomen van € 45.000,00 of meer, te helpen aan een betere toegang tot zakelijke dienstverlening en met het vinden van een vrije sector huurwoning, omdat zij anders een te korte inschrijfduur hebben en vaak te veel verdienen om op korte termijn in aanmerking te kunnen komen voor een sociale huurwoning.

Wanneer de ZZP’er niet over een jaarinkomen van minimaal € 45.000,00 beschikt, maar wel een partner heeft die in loondienst werkt, waardoor deze ZZP’er met het loon van de partner toch wel zeker op een verzamelinkomen van € 45.000,00 per jaar komt, helpen wij hen graag verder op weg  naar een nieuwe thuis.

Diensten die wij leveren

Onderneming starten

Wij geven advies over hoe jij resultaatgericht kunt investeren in jouw (nieuwe) onderneming. In sommige gevallen verhogen wij jouw solvabiliteitspercentage door mee te investeren.

Boekhouding

Op basis van jouw wensen, verwerken wij jouw administratie of leren wij je hoe je de administratie (deels) zelf kunt verwerken.  In het laatste geval fungeren wij bijvoorbeeld als klankbord voor boekhoudvragen.

Salarisadministratie

Als zelfstandige met personeel krijg je te maken met veel extra administratie zoals het opstellen van salarisstroken, het opstellen en versturen van de belastingaangifte voor loonheffing en de boekhoudkundige verwerking.

Jaarrekening opstellen

Rosmerta stelt de financiële jaarrekening op voor jouw bedrijf en helpt jou bij de aangifte inkomstenbelasting. Daarnaast geven wij een uitgebreide toelichting over de bedrijfsresultaten.

Onze aanvullende diensten

Belastingzaken

Onze ruime ervaring in het doen van fiscale aangiften maakt het mogelijk dat wij op correcte wijze de aangiften kunnen verzorgen en daarnaast de meest recente belastingtechnische besparingen doorvoeren.

Belastingschuld oplossen

De Belastingdienst past vergaande bevoegdheden toe om ondernemers met belastingschulden fors aan te pakken. Hierdoor kan het voortbestaan van jouw onderneming in gevaar komen.

Beleggingspanden

Beleggingspand kopen en financieren? Wij verstrekken zakelijke hypotheken met een looptijd  van 2 – 10 jaar vanaf een bedrag van € 100.000.- tot aan circa drie miljoen euro. Meestal is 20-30% eigen geld voldoende. De rest (loan-to-value) financieren wij.

Woonbemiddeling

Rosmerta helpt ZZP’ers, uit Midden- en Oost Europa, met het vinden van een vrije sector huurwoning, omdat zij anders een te korte inschrijfduur hebben en vaak ook te veel verdienen om in aanmerking te kunnen komen voor een sociale huurwoning.

Waarom kiezen voor Rosmerta.nl

1. Persoonlijk contact

2. Kennis en ruime ervaring

3. Strategisch en resultaatgericht

4. Hulp ongeacht jouw ambacht

5. Van uitstekende kwaliteit

6. Klankbord en verlengstuk

7. Duidelijkheid vooraf

8. Gratis support

Kennis maken

Wij werken met zeer voordelige all-in prijzen in abonnementsvorm. Zo weet je precies waar je aan toe bent en kom je nooit voor onaangename verrassingen te staan.

Wil jij een administratiekantoor dat met je meedenkt? Neem dan contact op en maak vandaag nog een afspraak voor een vrijblijvende kennismaking.